2016 YGS Sınavı Öncesi

Anasayfa » Haber & Duyuru » 2016 YGS Sınavı Öncesi
tarih icon 24.02.2016 | okunma 1826 | forum akademi etiket 2016 YGS
ara bölme
2016 YGS Sınavı Öncesi

YGS 2016 ya az günler kala, öğrencilerin stres ve kaygıları epey artıyor. YGS 2016 sınavı öncesi uzmanlar neler tavsiye ediyor, bunlara bir bakmak bize yarar sağlaya bilir.

Uzmanlar sınav kaygısının kontrol edilmesinin başarıyı artırdığı konusunda hem fikirlerdir. Forum akademi eğitim kurumları olarak ygs 2016 sınavına girecek olan tüm öğrencilerimiz için sınavdan bir gün öncesi iyi bir beslenme ve iyi bir uykunun altın bir kural olduğunu hatırlatmak isteriz.

13 Mart 2016 Pazar günü yapılacak 2016 YGS sınavı öncesi öğrencilere sınav esnasında kaygılarını azaltacak ve kontrol altında tutabilecek öneriler sunmak istedik.

Sınav Stresi Hormon Dengenizi Değiştiriyor,

Stres altında vücut 'adrenalin' hormonu salgılar ve tehlikeye karşı bireyi hazırlar. Sinir iletici olan adrenalin, fiziksel ya da zihinsel uyarılma sonucu salgılanarak sempatik sinir sistemini etkiler. Sempatik sinir sistemi bir tehdit algıladığında vücudu uyarıcı etkide bulunur.

Beden olası bir tehlikeye karşı kendini savunmak üzere hazırlanır. Bu durumda kan basıncı artar, kalp atışları hızlanır, terleme oranı ve kanın pıhtılaşma oranı artar. Bu da stres sırasında zihnimizin boşalmış gibi olmasına neden olur.

YGS Sınavı Esnasında Neler Yapmalıyız
* Derin bir nefes alın ve uzun bir sürede yavaş yavaş bırakın.
* Tekrar nefes alıp rahat bir şekilde arkanıza yaslanın
* Duvar, resim, saat ya da tahta gibi objelere odaklanıp "Bu sınavda başarılı olacağım" gibi olumlu cümleler kullanın.
* Eğer sınav içerisinde tekrar kaygı düzeyin artarsa yukarıdaki odaklanmayı tekrarlayın
* Sakin kalabilmek sınav açısından önemli
* Sınav sorularının doğru anlaşıldığından emin olacak şekilde okuyun.
* Unutmayın ki 5-6 dakikalık bir ara sınavın geri kalanını panik içinde geçirmekten çok daha iyidir.
YGS Sınavı için beslenme nasıl olmalı?

Sınav günü performansınızı etkileyebilecek en önemli etkenlerden birinin de sabah kahvaltısı olduğunu unutmayın. YGS sınavı sabahı baş ağrısı, yorgunluk ve dikkat dağınıklığının olmaması ve kan şekerinin yeterli düzeyde olması için kesinlikle kahvaltı yapılmalı. Forum akademi.

* Kahvaltıda yumurta, peynir, süt, tam tahıllı ekmek, domates, yeşilbiber, salatalık, zeytin, ceviz gibi bütün besin gruplarını içeren gıdalar tüketilmeli ve yeterli enerji alınmalı.
* Çay, kahve gibi kafein içeren ve fazla tüketilmesi sonucu çarpıntı, halsizlik, unutkanlık ve vücudun su ihtiyacının artmasına neden olan içecekler yerine, adaçayı, ıhlamur gibi bitki çayları veya taze sıkılmış meyve suları tercih edilmelidir.
* Sınav esnasında mide ve sindirim problemleri yaşamamak için sınav öncesinde ve sınav esnasında gaz yapıcı besinler ve daha önce hiç tüketilmemiş, vücudun alışık olmadığı besinler tüketilmemeli. Çok fazla besin tek bir öğünde alınmamalı.
* Susamaya, sınav esnasında fazla su tüketimine ve tuvalet ihtiyacının artmasına neden olan fazla yağlı ve tuzlu besinler sınav öncesinde tüketilmemeli.
* Kan şekerinin hızla yükselmesine sonra da düşmesine yol açan çikolata, şeker, tatlı gibi şekerli besinler bilinenin aksine beynin ihtiyaç duyduğu şekeri karşılamaz ve sınav esnasında dikkat dağınıklığına, konsantrasyonun azalmasına neden olur.
* 2016 YGS Sınavı öncesi geceyi asla uykusuz geçirmemek gerekir.


Forum Akademi Eğitim Kurumları



Haber & Duyuru
ara bölme
forum akademi eğitim atakent sınav etüt atakent ingilizce eğitim
© 2018 FORUM AKADEMİ | Web Tasarım, SEO
forum akademi hemen ara forum akademi whatsapp